Drukke watervallen - Reisverslag uit Yosemite, Verenigde Staten van Irmalisa - WaarBenJij.nu Drukke watervallen - Reisverslag uit Yosemite, Verenigde Staten van Irmalisa - WaarBenJij.nu

Drukke watervallen

Blijf op de hoogte en volg Irmalisa

20 Juli 2012 | Verenigde Staten, Yosemite

We worden wakker van het zonnetje op de tent, lekker wandelweer, want dat hebben we voor vandaag op de planning. We rijden naar de Valley, toch nog wel een uurtje rijden van onze camping. En als we op de valley weg rijden merken we al dat dit park veel drukker is dan de andere parken, op alle mooie parkeerpunten staat het al vol met auto's en eenmaal in Yosemite Village is het helemaal druk.
We gaan eerst even wat boodschappen  doen en wie zitten daar lekker op een bankje koffie te drinken? Rosella, Roos en Annemiek, wat een toeval, we wisten wel dat zij vandaag ook door Yosemite zouden komen, maar de kans om ze in deze drukte te zien leek ons erg klein. Frans komt even later de winkel uit en staat ook even raar te kijken als hij ons weer ziet. Even de laatste belevenissen uitgewisseld en dan stappen wij in de shuttlebus naar Happy Isles waar we de Misty Trail gaan lopen naar de Vernal waterval en gaan zij via Glacier Point richting San Francisco. Aangekomen bij het begin van de trail zien we dat we niet de enige zijn die vandaag deze wandeling gaan maken, het geasfalteerde pad lijkt het eerste stuk meer een boulevard. File lopen naar boven, het 2de gedeelte naar de top van de waterval wordt gelukkig iets rustiger en begint ook het misty gedeelte van de route. Op het pad langs de waterval op wordt je steeds natgesprinkeld, heerlijk, want het zonnetje brandt nu al aardig. Zo dicht bij de waterval is het wel een spectaculair gezicht en het water dat op de rotsen klettert geeft een ontzettend kabaal.  Boven bij de top eten we onze boterhammen en gaan we nog even pootje baden in de ondiepe stroom voordat we weer afdalen. Daar stappen we weer op de shuttlebus, we zijn er inmiddels wel achter dat Yosemite in de zomer behoorlijk overlopen wordt en de "National Park" beleving hier een stuk minder is. Alhoewel, als we weer terugrijden steekt vlakbij de camping  ineens een beer de weg over, we schrikken ons een hoedje, zou het 1 van onze camping "huis"beren zijn? En 's avonds na een lekkere steak op de BBQ en een potje hartenjagen bij een goed kampvuur op ons mooie plekje op de rustige camping zit het weer helemaal goed met die beleving!

• 23 Juli 2012 - 13:15

Annemarie:

Hoi allemaal, elke keer weer is het genieten van jullie reisverslagen! We zijn benieuwd naar de foto's! Wij beginnen morgen aan onze eigen trail, niet zo imponerend, een stuk dichterbij en geen beren! Hopelijk wel mooi weer en mooie lavendelvelden! Vorige week een beetje vierdaagse gezien en natuurlijk Paul Simon, ook een beleving haha weliswaar van 70 jaar maar dat mocht de pret niet drukken.