Big, bigger, biggest - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Irmalisa - WaarBenJij.nu Big, bigger, biggest - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Irmalisa - WaarBenJij.nu

Big, bigger, biggest

Blijf op de hoogte en volg Irmalisa

22 Juli 2012 | Verenigde Staten, Hollywood

Voor de trouwe volgers: Deze Website is vernieuwd, maar voorlopig geen verbetering, we kunnen helaas geen foto's meer uploaden en volgens mij wordt er ook niet meer gemaild als we een nieuw reisverslag toevoegen, maar hopelijk kijken jullie zelf af en toe. We beginnen aan het staartje van onze vakantie. Tot nog toe hebben we geweldig genoten en dat blijven we tot het laatste uurtje doen, hieronder verslag van afgelopen zondag:

Voor de laatste keer breken we onze tenten op, we hebben uitgerekend dat we dat deze vakantie 8 keer gedaan hebben, we zijn dus inmiddels aardig geroutineerd. We hebben in totaal 13 nachten gekampeerd en 14 nachten in een hotel geslapen, mooie verdeling dus. We hebben gisteren eigenlijk gekampeerd in Kings Canyon, dat park ligt ten noorden van Sequoia en om Sequoia in te gaan, moet je eerst via een klein stukje van Kings Canyon, waar ook de General Grant staat. We rijden vandaag helemaal over de route198 van noord naar zuid door het Sequoia park, onderweg komen we door het Giant Forrest een ander gebied met Sequoia's en daar staat General Sherman, nog groter qua volume dan de General Grant van gisteren. We lopen er via een korte wandeling naartoe
Weer zo'n enorme reus, tussen een heleboel andere kleinere reusjes, ze blijven indrukwekkend! De weg die we na het Giant Forrest rijden is niet toegankelijk voor campers en bussen en al snel snappen we waarom, we dalen via een smalle weg met heel veel haarspeldbochten af van zo'n 2000m naar 500 m bij het Foothills visitor center, onderweg is ook nog een groot stuk van de weg opgebroken, dus echt snel gaan we niet. Bij het visitorcenter stoppen we nog even voor de laatste stempel van deze vakantie. En dan laten we de natuur echt achter ons en gaan we richting LA!
We moeten nog een hotel boeken voor vanavond, dus we duiken een Mac in voor ijs en free Wifi. Het valt tegen om iets te vinden voor de bedragen die we de hele vakantie betaald hebben ($100), dan maar een keer een duurder nachtje. We gaan voor het hotel waar Frans en Rosella in de eerste week gezeten hebben, Dunes Inn op Sunset boulevard, vlak bij Hollywood. We rijden daarna verder over de highway 5 door kale bergen, de snelweg blijft stijgen en we zien verschillende auto's langs de weg staan met hun moterkap open, hete moter! Onze Grand houdt het gelukkig goed vol. Tegen 6 uur rijden we de parkeerplaats van het motel op, de Hollywood letters zien we al boven het dak op de heuvels staan.
Als we inchecken en aangeven dat we misschien nog 2 dagen langer willen blijven, krijgen we een mooie aanbieding van $99/nacht en een gratis ontbijtje, daar hoeven we niet lang over na te denken, we blijven tot woensdag!

• 26 Juli 2012 - 12:29

Fam Van Tienen:

Ha familie,
    Vanuit frankrijk kunnen we jullie nog steeds prima volgen. Alleen de foto's kunnen we niet openen. Geniet van jullie laatste stukje reis, volgende week zien en horen we jullie weer live. We zijn erg benieuwd naar al jullie foto's en verhalen.