Land in zicht! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Irmalisa - WaarBenJij.nu Land in zicht! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Irmalisa - WaarBenJij.nu

Land in zicht!

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Irmalisa

03 Augustus 2014 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

De eerste dingdongs klinken om al 7 uur ( Engelse tijd) om ons te waarschuwen dat het ontbijtbuffet geopend is pffff, maar daar maken we geen gebruik van, we blijven lekker liggen en ontbijten wel als we onderweg zijn. Rond 9 uur rijden we van de boot af. Paspoorten worden weer streng gecontroleerd en daarna mogen we links Engeland inrijden. Het zonnetje schijnt lekker en we rijden linksom de rotonde highway A1 op. Wel ff wennen dat links rijden zeker als je rechts wordt ingehaald en er vanaf links wordt ingevoegd op de snelweg, vooral mam vind dit erg raar en denkt steeds via het oude 'systeem' waardoor Iris en Sam mam niet achter het stuur durven te laten. We rijden door typisch Engels landschap met glooiende heuvels en met heggen omzoomde weilanden.
Het is zo'n 400 km naar Edinburgh onze eerste stop, dus daar kunnen we op ons gemak de hele dag over doen. Bij het plaatsje Alnwick stoppen we om het kasteel te bekijken, dit is nl. het Zweinstein uit de Harry Potter films, maar we hebben al gelezen dat de bekendse scenes binnen opgenomen zijn op hele andere locaties, dus we lopen er even buiten langs en houden het verder voor gezien, morgen staat nl. Edinburgh Castle al op het programma.
Rond 5 uur rijden we Duhnmor camping op, waar we gelukkig nog een plaatsje voor vannacht krijgen, morgen horen we of we nog wat langer kunnen blijven, eventueel op een ander plekje. Het is blijkbaar erg druk, dat schijnt rond deze tijd van het jaar altijd te zijn vanwege de Edinburgh festivals, we zijn erg benieuwd wat er morgen dan allemaal te beleven valt...