De reis kan beginnen - Reisverslag uit Grave, Nederland van Irmalisa - WaarBenJij.nu De reis kan beginnen - Reisverslag uit Grave, Nederland van Irmalisa - WaarBenJij.nu

De reis kan beginnen

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Irmalisa

02 Augustus 2014 | Nederland, Grave

Eindelijk mogen wij ook aan onze vakantie beginnen, heerlijk relaxed liggen we nog op bed, want we hoeven vanmiddag rond 2 uur pas te vertrekken. De boot vertrekt om 19 uur vanuit Zeebrugge, 5 uur schepen we in. Hull is de betemming, daar zullen we morgen rond 8 uur zijn.

Nadat we bij Oma Joki de cake hebben opgehaald en de poezen naar pension hebben gebracht vertrekken we net na 2 uur naar Zeebrugge.
Rond 5 uur rijden we langs de check in en worden we best streng gecontroleerd door de douane, zelfs de kar moet open. Maar gelukkig hoeven we hem niet uit te laden, stel je voor.
Het is heerlijk weer en als we onze spullen naar de kamer hebben gebracht gaan we lekker op het achterdek hangen en volgen we het inladen van de containers op de andere boten in de haven. Behendig worden steeds 2 grote containers op elkaar door een soort heftruckkarretje, maar dan 10x groter, in het ruim gereden.
Om 7 uur vertrekt dan eindelijk onze boot. We hebben wat broodjes en salades meegenomen die we eerst maar eens gaan eten, want we hebben best honger, daarna gaan we naar de lounge voor een kopje koffie en warme chocomel. Een hele foute band met een zangeres en een orgeltje probeert het publiek te vermaken, maar kan ons niet echt bekoren. We zijn best moe, dus duiken vroeg in onze stapelbedjes. De zee houdt zich rustig en we worden lekker in slaap gewiegd.

• 05 Augustus 2014 - 16:40

Rofraroan:

Is de boot al vertrokken? ;-)